Bu web sitesi çerez kullanır. Çerezler, sitemizi kullanabilmeniz için bize gerekli olan, tarayıcınızın geçici alanına yazılmış, sizinle ilgili küçük bilgilerdir. Bu siteyi kullanarak çerez kullanımına izin vermiş olursunuz. Detaylı Bilgi.
Anladım

Rönesans ve Barok Dönem Osmanlı ve Avrupa Saray Müzikleri

PDF
Rönesans ve Barok Dönem Osmanlı ve Avrupa Saray Müzikleri

Türkiye’de, barok müziği dönemin enstrümanları ve stili ile ilk seslendiren topluluk olma özelliğini taşıyan İzmir Barok, Avrupa’nın barok müziğini araştırıp yorumlamanın yanı sıra, aynı zamanda Osmanlı dönemi barok bestecilerini de repertuvarlarında barındırmaktadır. Bu bestecilerin eserlerini Avrupa müziğinin armoni esaslarına göre düzenleyip seslendiren topluluk, Jean – Baptiste Lully, Antonio Vivaldi, Gazi Giray Han, Jean – Philippe Rameau, Ali Ufki Bey, Georg Friedrich Handel gibi isimlerin eserlerinden oluşan bir repertuarı sanatseverlerle paylaşıyor.

LİNET ŞAUL                       Soprano

HÜSEYİN TUNCEL           Bariton- Perküsyon

MEHMET REFİK KAYA    Rebab – Osmanlı Lavtası

DİEGO LEVERİC                Archlute

BÜLENT ORAL                  Viola da Gamba
 


LİNET ŞAUL

Soprano

İstanbul’da doğan sanatçı, burslu devam ettiği Amerika’nın Hartford Üniversitesi’nin Hartt School of Music Konservatuarı Şan Bölümü’nden 1995 yılında mezun oldu. Aynı yıl İstanbul’da ilki düzenlenen Leyla Gencer Şan Yarışması’nda finale kaldıktan sonra, 1996 yılında Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda, Donizetti’nin Aşk İksiri operasındaki Adina rolüyle ilk sahne tecrübesini gerçekleştirdi.

1998-2014 yılları arasında İzmir Devlet Opera ve Balesi’nde solist sanatçı olarak görev yapan Linet Şaul’un rol aldığı operalar şunlardır: Zerlina (Don Giovanni), Siebel (Faust), Marzelline (Fidelio), Adina (Aşk İksiri), Giulietta (Hoffmann’ın Masalları), Rosina (Sevil Berberi), Fiorilla (İtalya’da Bir Türk), Idamante (Idomeneo), Musetta (La Boheme), Susanna (Figaroʼnun Düğünü), Kontes Lisa (Kontes Mariza), Elena (La Muerte de Garcilazo), Stephano (Romeo ile Juliette), Komponist (Ariadne auf Naxos), Tirinto (Imeneo), Nesrin (Aşk-ı Memnu), Dorabella (Cosi fan tutte), Czipra (Çingene Baron), Agrippina (Agrippina), Mahidevran (Muhteşem Süleyman).

Barok müziği dönem enstrümanlarıyla yorumlayan İzmir Barok Grubu’nun bir üyesi olan sanatçı, Türkiye’deki birçok konserinin yanı sıra İtalya ve Almanya’da da önemli barok müzik orkestralarıyla konserler verdi. Ocak 2013’te İngiliz kontrtenor Robin Blaze ile yaptığı konserin ardından, Mart 2013’te dünyanın en önemli barok şarkıcılarından İngiliz soprano Dame Emma Kirkby ile konser verdi. Barok müziğin yanı sıra Sefarad şarkılarını da konser repertuvarına alan sanatçı, Uruguay, Venezuela, İstanbul ve İzmir’deki festivallere katıldı.

Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatu- varı’nda doçent ve Opera Anasanat Dalı başkanı olarak şan ve diksiyon eğitmenliği yapan Linet Şaul, “Sefarad Müziği” başlıklı sanatta yeterlik tezini 2012’de tamamladı.


HÜSEYİN TUNCEL

Bariton- Perküsyon

İTÜ Türk Musıkisi Devlet Konservatuarı Temel Bilimler bölümüne girdi ve 1990 yılında mezun oldu. 1989 yılında İstanbul Üniversitesi Türk Müziği İcra Heyetine ses sanatçısı olarak girdi.1992 yılına kadar bu görevine devam etti. 1992 yılında Kenter Tiyatrosunda başladığı tiyatro müzisyenliğine 1993 yılından itibaren İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları’nda devam etti. 2006 yılından itibaren oyuncu olarak da sahneye çıkmaya başladı ve halen kurumda oyuncu ve müzisyen olarak görevine devam etmektedir. 40’ın üzerinde oyunda görev aldı.

1991 yılında katıldığı ve müzik yaşamına yön vermesini sağlayan “Ayangil Türk Müziği Orkestra ve Korosu’nda 1999 yılına kadar solist ve grup şefi olarak pek çok festivalde, konserde ve yapılan CD’lerde görev aldı. Bir çok farklı müzik grubuyla yurtiçi ve yurtdışında konserlere katıldı.

1995 yılından itibaren Ali Taygun ve Yekta Kara’nın yönetiminde gerçekleştirilen “Lirik Tarih” gösterilerinde, organizasyonda ve konserlerde görev aldı.

2002 yılında İncesaz grubuna katıldı ve “iki/eylül şarkıları” albümünde yer aldı.

2000 yılında Murat Aydemir, Şehvar Beşiroğlu, Salih Bilgin ve Cengiz Onural ile birlikte kurdukları “Kantemir Topluluğu” ile Yapı Kredi Kültür ve Sanat Yayınları tarafından Yalçın Tura’nın çevirisi ile yayınlanan “Kantemiroğlu Edvar’ı” ve Fikret Kutluğ’un yazdığı “Türk Musikisinde Makamlar” adlı kitap için 2 CD projesi hazırlayıp, konserlerini verdi.

2011 yılında İzmir Barok topluluğuna katıldı. ’16.Yüzyıldan 18.Yüzyıl Ortasına Avrupa ve Osmanlı Saray Müzikleri’ CD çalışmasında yer aldı. Toplulukla yurtiçi ve yurt dışında pek çok konsere katıldı.

Yapı Kredi Yayınlarından çıkan “Türk Musıkisinde Makamlar”, “Yahya Kemal Şarkıları” ve “Müzik Kuramı” adlı kitapların notalarını yazdı, “Kantemiroğlu Edvar’ı” nın notalarını yayına hazırladı. Pan Yayıncılık’tan çıkan 10’a yakın kitabın notalarını yazdı. TV dizilerine müzikler yapan Aria grubuyla çalıştı ve pek çok TV dizisinde müzik editörlüğü yaptı.

Sanatçının ayrıca yayınlanan iki makalesi bulunmaktadır: Musıki Mecmuası, Sayı 467 ‘Süleymaniye ve İl Halk Kütüphanesindeki Yazma ve Basma Eserlerin Bibliyografyası’

Sanat Dünyamız Sayı 73: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayınları “Yankılanan Hoş Sâdâlar”


MEHMET REFİK KAYA

Rebab – Osmanlı Lavtası

1957 yılında İstanbul’un Üsküdar semtinde doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi G.S.F.Heykel bölümü mezunu olan M.Refik Kaya İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Yüksek Lisansını aldı, ’’Dünden Bugüne Rebab Ve Yeniden Ele Alınması’’ adlı teziyle de doktorasını tamamladı.

Çocukluğundan beri içinde olduğu müzik yaşamını, çeşitli topluluklarda değişik enstrümanlar çalarak yurt içinde ve dışında sürdürdü. Kemençe sanatçısı İhsan Özgen’in kurmuş olduğu Anatolia topluluğunda yer aldı. İstanbul Müzik Festivali de dahil yurt içi ve dışında önemli festivallerde çaldı. Anatolia’nın bütün albümlerinde değişik enstrümanlar çalarak yer aldı.

1985 yılından itibaren çalışmalarını rebab üzerinde yoğunlaştırdı.Unutulmaya yüz tutmuş, az sayıdaki icracıları ile kısıtlı bir repertuar içinde kalmış bu çalgıyı geliştirerek ’’Refik-i Rebab’’ adıyla yeniden tanımladı. Çalgının icra tekniğini geliştirdi, doğu ve batı müziğinin hemen hemen her formdaki eserini yorumlayarak konserler verdi. 1989 yılında Çağ Plak’tan iki tasavvuf müziği albümü, Kent Plak’tan da enstrümanların çoğunu kendisinin çaldığı III.Selim’in “Suzidilara Ayini” adlı eserini yayınladı.

Kendi kurmuş olduğu sufi müzik topluluğu ile dünyanın birçok ülkesinde 500’ün üzerinde konser verdi. 1990 yılında İspanya’nın Murcia kentinde verdiği konser “Musica Sufi” başlığıyla albüm olarak yayınlandı.

Sanatçı 1994 yılında katıldığı Kültür ve Turizm Bakanlığı İ.T.T.M.Topluluğunda rebab sanatçısı olarak görev yapmaktadır. 2005 yılında Kalan Plak’tan çıkardığı “Ruhnüvaz” adlı solo albümüyle bu çalgıyı geniş kitlelere sevdirdi, yurt içi ve dışından övgüler aldı. Ulus müzikten çıkan “Subh-u Seher” adlı ikinci solo albümünde Kantemiroğlu ve Ali Ufki’ye ait eserleri yorumladı. Besteci ve piyanist Tuluyhan Uğurlu’nun “Senfoni Türk” adlı yapıtında Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası eşliğinde solist olarak çaldı. 2011 yılında İlyas Mirzayev’in kendisi için yazdığı rebab konçertosunu Tekfen Filarmoni Orkestrası eşliğinde İstanbul’da dünya prömiyerini yaptı. TRT ve Samanyolu Tv.leri sanatçının yaşamını ve rebab icrasını ele alan belgeseller yaptı.

Mehmet Refik Kaya, “Ruhnüvaz Konserleri” adı altında, geleneksel türk müziği ile çeşitli dünya müziklerini sentezleyip izleyenlerine sunmaya devam etmektedir.


DIEGO LEVERIĆ

 Archlute

1988 yılında Hırvatistan’ın Rovini kentinde doğan Diego Leverić klasik gitar eğitimine M. Domagoi Terzić ile küçük yaşlarda başladı ve Pola Müzik Okulu’ndan klasik gitar ve müzik teorisi diploması aldı. 2006 yılında Hırvatistan Ulusal Oda Müziği Festivali’nde birincilik ödülü aldı. 2008 yılında Pavia Üniversitesi’ne bağlı Cremona’daki Müzikoloji Programı’na kabul edildi. Antik müziğin büyüsüne kapılan sanatçı M. Maurizio Piantelli ile Rönesans lutu, teorisi ve barok gitar çalışmaya başladı.

2011’de İtalya’nın L’Aquila kentinde gerçekleşen Maurizio Pratola lute yarışmasında üçüncü oldu. Ertesi sene aynı yarışmanın oda müziği kategorisinde birincilik aldı. Aldığı ödüller sayesinde pek çok önemli barok müzik festivaline katıldı. M. Sergio Azzolini ve L’Aura Soave Topluluğu ile, M. Diego Cantalupi ve “I liuti de L’Aura Soave” ile ve ses sanatçısı Renato Dolcini ile yapılan kayıtlarda görev aldı.


BÜLENT ORAL

Viola da Gamba (Bas & Tiz)

İzmir Devlet Opera ve Balesi’nde kontrabas grup şefi olarak görev yapan Bülent Oral, kurucuları arasında olduğu İzmir Barok ile yurtiçi ve yurtdışında birçok festivale katıldı. viola da gamba sanatçısı Hille Perl ile birlikte Bremen Alte Musik Fest’te bir konser verdi; bu konser Bremen Radyosu’nda canlı olarak yayınlandı. İzmir Barok Grubu ile çıkardığı albümle Donizetti Klasik Müzik Ödülleri kapsamında yer alan Mikrop Gramafon En İyi Kayıt Ödülü’nü aldı. Çeşitli orkestralarla kontrabas konçertoları seslendirdi. İtalya ve Fransa’da Rocco Filippini ile çalıştı.

Son yıllarda viola da gamba tekniği ve yorumu hakkında çalışmalar yürüten Oral, üniversitelerde viola da gamba ve Barok müzik üzerine workshoplar yapmaktadır. Halen kurucusu olduğu İzmir Barok ile çalışmalarına devam etmektedir.

Albüm Dinle
Parça 1
Parça 2

Albums


Concerts