Bu web sitesi çerez kullanır. Çerezler, sitemizi kullanabilmeniz için bize gerekli olan, tarayıcınızın geçici alanına yazılmış, sizinle ilgili küçük bilgilerdir. Bu siteyi kullanarak çerez kullanımına izin vermiş olursunuz. Detaylı Bilgi.
Anladım

Vittorio Parisi

PDF
Vittorio Parisi
Orkestra Şefi

Vittorio Parisi’nin mükemmel sanatsal ve profesyonel niteliklere sahip bir müzisyen olduğunu belirtmek isterim. Kendisini birden fazla kez zor ve karmaşık operalar idare ederken dinledim ve her seferinde partisyon üzerindeki teknik ve müzikal yetkinliği ile gerek orkestra gerekse şarkıcılar üzerindeki etkin kontrolünden çok etkilendim.”  RICCARDO MUTI  (İtalyanca orijinal el yazısı istek üzerine mevcuttur)

Parisi, Milano Verdi Konservatuarı’nda Azio Corghi (kompozisyon), Piero Rattalino (piyano), Mario Gusella ve Gianluigi Gelmetti (şef) ile çalıştı; yanısıra Kirill Kondrashin (ünlü Rus şefin tek İtalyan öğrencisiydi) ve İngiltere’de Terence Lovett ve George Hurst’ün ustalık sınıflarına katıldı.

Mezun olduktan hemen sonra Verdi Konservatuarı’nda öğrenci orkestraları eğitmeni olarak atandı ve birkaç yıl İtalya ve Avrupa’da eski öğretmeni ünlü şef Gianluigi Gelmetti’nin asistanı olarak çalıştı.

Şeflik kariyerine 1979’un sonlarında, aralarında (Bari, Teatro Petruzzelli), senfoni orkestraları ve oda operaları (Roma), Teatro San Carlo (Napoli), La Fenice (Venedik), Piccola Scala (Milano) ve İtalyan radyo senfoni orkestraları (RAI)’nda baroktan çağdaş müziğe uzanan geniş bir repertuarla başladı. Son yıllarda sık davet edildiği Roma Operası’nda şarkıcı Raina Kabaivanska ile Poulenc’in “La Voix Humaine”’ini, Monteverdi’nin “Combattimento di Tancredi e Clorinda” ve Stravinski’nin “Histoire du Soldat”’ını yönetti.

Vittorio Parisi; önceki dönemde şefliğini yaptığı Milano dell’Angelicum orkestrası, Gruppo Nuova Consonanza ve tanınmış İtalyan oda orkestrası I Solisti Aquilani’nin yanısıra, halen, 20. Yüzyıl repertuarı ve kazandığı Camillo Togni Uluslararası Kompozisyon Ödülü ile tanınan dèdalo Ensemble’ın sanat yönetmeni ve şefliği görevini yürütmektedir. 1997 yılında, günümüze kadar sürdürdüğü Milano G. Verdi Konservatuarı Orkestra Şefliği Kürsü Başkanlığı’na atanan sanatçının öğrencilerinden bazıları aralarında ünlü Teatro alla Scala da olan dünya çapındaki senfoni ve opera orkestraları tarafından davet edilmektedir. Ayrıca Melbourne Senfoni Orkestrası (Senfoni Avustralya şeflik programı) ve Arnavutluk’ta masterclass’lar yürüten Parisi, birçok uluslararası festivalde yer aldı. Almanya, ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Macaristan, Polonya, Kazakistan, İspanya, Slovakya, Bulgaristan, Fransa, İsviçre, Türkiye, Slovakya, Hollanda, Romanya ve Arnavutluk turnelerinin yanısıra Papa John Paul II’nin de hazır bulunduğu bir özel konser ile büyük başarı kazandı ve mükemmel eleştiriler aldı.

Ekim 2004’te Sidney Opera Binası’ndaki Sidney Senfoni Orkestrası konserleri ile ilk Avustralya turnesini gerçekleştiren Parisi, iki yıl sonra da Yeni Zelanda’da Auckland Philharmonia ile orkestranın sezon açılış konserlerini yönetti. Müziğin ve sanatın yeni formlarına ve keşfedilmemiş senfonik ve opera eserlerine her zaman ilgi duymuş olan sanatçı, Mozart’ın librettisti Lorenzo da Ponte’nin yazdığı ve Rossini, Mozart ve diğer bazı bestecilerin eserlerinden oluşan bir pastiş opera olan “L’Ape Musicale”in Venedik La Fenice Operası’nda canlı kaydını gerçekleştirdi. Ayrıca Kurt Weill’in “Marie Galante” operasının da prömiyerinden sonraki ilk tam seslendirilişini yaptı. Aralarında Petrassi, Lindberg, Corghi, Castiglioni de olan pek çok çağdaş bestecinin -genelde kendi istekleriyle olmak üzere- eserlerinin ilk seslendirilişlerini yaptı. Ayrıca Luciano Berio ve John Cage gibi ünlü çağdaş isimlerle çalıştı, 1994’de Azio Corghi’nin “Pia” operasının prömiyerini Siena’daki prestijli Chigiana Akademi’sinde gerçekleştirdi. 2017 yılında Macaristan’daki Miskolc Opera Festivali’nde, performanstan üç gün önce vazgeçen başka bir şefin yerine geçerek yönettiği Japon besteci Saegusa’nın üç saat süren çağdaş operası “Jr. Butterfly” yorumu büyük başarı kazandı ve çok olumlu kritikler aldı.

 Aralarında Paul Badura-Skoda, Joerg Demus, Richard Goode, Michele Campanella, Francois Joel Thiollier, Lilya Zilberstein, Angela Hewitt, Andrea Padova, Mario Brunello, Rocco Filippini, Massimo Quarta, Milva, Amii Stewart, Alirio Diaz, ünlü İtalyan dansçı Carla Fracci ve çok sayıda dünya çapında opera solistleri de olan pek çok üst düzey sanatçıyla çalıştı, Luca Ronconi ve Roberto De Simone gibi bazı en büyük sahne direktörleri ile işbirliği yaptı. Naxos, Dynamic, Bongiovanni, Nuova Era, Stradivarius markaları altında çok sayıda kaydı bulunan Parisi’nin pek çok konseri başta İtalyan RAI olmak üzere ziyaret ettiği yabancı orkestraların radyo ve televizyonları tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca eğitmenliğinin yanısıra son dönemde yerli ve uluslararası şeflik yarışmalarına da başkan veya jüri üyesi olarak davet edilmektedir.

Castelnuovo-Tedesco: Piano Concerto n. 1 (III. Vivo e festoso)

Albums


Concerts